Czy używamy hamowni?

Tak! Jest ona niezbędna do przeprowadzenia prawidłowej modyfikacji ponieważ nigdy nie wiemy z czym przyjeżdża do nas klient. Bywa często że samochód podczas diagnostyki i logów dynamicznych prezentuje swoje parametry według normy a po pomiarze mocy fabrycznej brakuje mu kilkudziesięciu koni mechanicznych oraz niutonometrów. W takim wypadku wiemy, że potrzebna jest dodatkowa „weryfikacja” stanu technicznego i ewentualna naprawa. Prosimy nie wierzyć opinii „objazdowych tunerów” wgrywających nowe mapy do nawigacji oraz robiących „chiptuning” bez jakichkolwiek pomiarów, że hamownia to zbędny gadżet, już bardziej profesjonalne było by mierzenie czasów przyśpieszenia darmową aplikacją na smartfona np. 80-120km/h przed/po modyfikacji i wskazywanie to jako orientacyjny wynik niż sprzedawanie swojej usługi klientowi jako „ma pan około tyle i tyle koni a tyle chyba pan miał”. Każdy klient korzystający z naszej usługi otrzymuje wykres potwierdzający moc „Przed i Po” naszej pracy.

Jakiej hamowni używamy?

Posiadamy 2 hamownie drogowe firmy Dynomet tą klasyczną „na koło” oraz najnowszy model z GPS. Posiadamy swoją wagę dlatego też kalibracja jej pod każdy samochód wykonana jest najdokładniej jak się da. Dla mocno rozbudowanych projektów i takich które po drogach publicznych jeździć nie mogą wykorzystujemy udostępnioną dla nas hamownię firmy MAHA LPS-3000 lub Dynoproject. Wyniki z każdej w/w hamowni na ogół pokrywają się a zaś sama różnica nie jest większa niż 2%.

Czy mierzymy przyśpieszenie po naszej modyfikacji?

Jeśli jest chwila czasu, na życzenie klienta możemy wykonać taki pomiar, nie mniej jednak każdy klient może u nas wypożyczyć urządzenia do pomiarów przyśpieszenia 0-100km/h, 100-200km/h, itd. i samemu zweryfikować czasy swojego pojazdu. Na miejscu dysponujemy profesjonalnym sprzętem takim jak. Racelogic Driftbox oraz Draggy.

Czy dajecie gwarancję?

Każda wykonana usługa jest objęta u nas 24 miesięczną gwarancją. Oczywiście gwarancja obejmuje nasze oprogramowanie i to że samochód po niej będzie zachowywać się prawidłowo. NIE DAJEMY GWARANCJI na silnik i jego podzespoły. Taką gwarancję daje producent pojazdu podczas jej trwania i na ogół na samochody max 3-5 letnie. Nie jesteśmy w stanie wejść do silnika i sprawdzić co ulegnie uszkodzeniu i dzieje się tak bez względu na to czy samochód jest po chiptuningu czy też nie. Z drugiej strony sami chcielibyśmy skorzystać w 10 letnim samochodzie z chiptuningu za np. 1200pln i uzyskać dodatkowe 24 miesiące na jego podzespoły. Niestety tak to nie działa.

Czy stracę fabryczną gwarancję robiąc Chiptuning?

Na to pytanie nie mamy jednoznacznej odpowiedzi. Wykonując chiptuning korzystamy z najnowszych dostępnych programatorów na rynku i często przed operacją robimy „backup” tj. kopię całego sterownika, którą w samochodach na gwarancji polecamy przywrócić przed jakąkolwiek wizytą w ASO, obojętnie czy to będzie tylko wymiana wymiana oleju, klocków czy też grubszy serwis. Kopia ta na ogół wykonana jest bez potrzeby rozbierania sterownika przez co zachowujemy jego oryginalny wygląd i stan „fabryczny” zaś przywrócone przez nas oprogramowanie nie nosi śladów jakiejkolwiek modyfikacji. Dotychczas wiemy że u większości naszych klientów temat ten przechodzi bez żadnego problemu, kilka razy rocznie przyjeżdżają wrzucić serię/chipa, jednak słyszeliśmy z opinii o przypadkach w których mimo powrotu do serii serwis odnotował próbę manipulacji i odebrał gwarancję. (słyszeliśmy również o takich gdzie modyfikacji nie było a serwis odebrał gwarancję z powodu „niewłaściwej eksploatacji „.) Po wykonanym serwisie przywracamy naszą modyfikację i możemy ponownie cieszyć się Chiptuningiem. Oczywiście klient musi być świadomy tego, że odpowiedzialność za odebranie praw gwarancyjnych bierze tylko i wyłącznie na siebie, i jeśli tego typu opcji nie jest brana pod uwagę odradzamy wykonanie modyfikacji, zaś polecamy montaż np. ChipBoxa. Oczywiście istnieją inne rozwiązania np. kopia fabrycznego sterownika i modyfikacja oprogramowania na tym „klonie” jednak o szczegóły prosimy pytać bo praktycznie w każdej marce wygląda to inaczej.

Czy chiptuning skraca żywotność silnika? Czy może on uszkodzić silnik lub jego podzespoły?

Silnik to element eksploatacyjny który podlega zużyciu obojętnie czy jest po modyfikacji czy w serii. Modyfikacja oprogramowania nie sprawi że samochód będzie bezawaryjny bo bez niej taki nie był. Uszkodzenia silnika są możliwe w każdym momencie jego eksploatacji. Z naszej strony możemy zapewnić że podczas modyfikacji nie walczymy o każdy możliwy „konik” i nie eksperymentujemy z mocą na samochodach naszych klientów, dlatego też oczekiwać można że nasze oprogramowanie nie zmieni nic w kwestii szybszego zużycia.

Czy po wizycie w ASO moje oprogramowanie zostanie skasowane?

Tego nigdy nie możemy być pewni, bo jeśli pojawi się możliwość aktualizacji sterownika ECU / TCU serwis nagrywając nową wersję oprogramowania skasuje nasze zmiany. Dlatego warto zapytać czy jest jakaś planowana akcja aktualizacji i ewentualnie zaznaczyć że z takowej rezygnujemy. Jeśli serwis zaktualizował soft nasza modyfikacja przepadła, jednak jesteśmy w stanie to przywrócić i nagrać ponownie naszego moda. Koszt od 300pln.

Czy jesteśmy w stanie przywrócić samochód do serii?

Tak, oczywiście. Oprogramowanie każdego naszego klienta przechowujemy dożywotnio na naszych wewnętrznych serwerach. W dowolnym momencie możemy wgrać oryginalny soft czy to z powodu sprzedaży, zwrotu samochodu do leasingu/ wypożyczalni lub też w celach diagnostycznych po jakiejś „awarii”. Koszt przywrócenia oryginału to 200pln dla naszych klientów lub od 400pln dla klientów pierwszorazowych.

Co w przypadku gdy nie będę zadowolony z waszego chiptuningu?

Spokojna głowa. Każdy nasz klient otrzymuje miesięczny okres testowy i gwarancję „zadowolenia”. W trakcie tego okresu może podjąć decyzję i w przypadku niezadowolenia zwracamy koszta. (co jest mało prawdopodobne) Zadowolenie naszych klientów jest dla nas priorytetem albowiem „zadowolony klient” generuje kolejnych a to dzisiaj dla nas najlepszy marketing.

Czy mogę zmierzyć moc w moim samochodzie na waszej hamownii?

Niestety samych pomiarów nie wykonujemy! Dlaczego? Z racji tego że zleceń mamy naprawdę dużo skupiamy się głównie na klientach którzy oddają do nas samochody na chiptuning / strojenie, wtedy też hamownia jest w pakiecie. Na ogół każdy klient odbiera od nas samochód „na dniówkę” zaś nadgodziny przeznaczamy na swoje projekty. Polecamy skorzystanie z tzw. dynoday które cyklicznie co kilka miesięcy organizują konkurencyjne firmy ze Śląska oraz Małopolski.

Dlaczego nie robicie samochodów z LPG?

W przypadku odmowy strojenia samochodu benzynowego z LPG to pytanie pada najczęściej, dlatego przybiegamy z odpowiedzią. Jeszcze kilka lat temu nie było to dla nas problemem, lecz jesteśmy zdania że monterzy instalacji gazowych średnio przykładają się do swoich obowiązków i każda mapa w sterowniku gazu jest robiona na zasadzie „autoadaptacji” bez pomiaru składu mieszanki AFR zewnętrzną sondą podczas logów dynamicznych na drodze czy to na hamownii. Co za tym idzie samochody jeżdżą z ubogą mieszanką i często prowadzi to do wypalenia zaworów, tłoków, itp. Mieliśmy przykre doświadczenie z klientem który wykonywał u nas chiptuning w samochodzie z którym 1 mies. wcześniej została założona instalacja LPG. Niestety po kilku miesiącach głowica silnika uległa uszkodzeniu po przez wypalenie trzpieni zaworów. Klient po konsultacji ze swoim mechanikiem (który defacto zakładał instalację) stwierdził że to nic innego jak źle wykonany chiptuning i to on doprowadził do awarii. Całe szczęście mieliśmy serię logów z tego pojazdu w których udowodnienie że podczas naszego strojenia skład mieszanki przebiegał wzorcowo był tylko formalnością. „Gazownik” przyjął temat na klatę i zgodził się podzielić koszta z klientem, jednak dla nas niesmak całej sytuacji pozostał na zawsze. Oczywiście dochodzi cała seria samochodów które zrobiły na LPG ponad dekadę i układ paliwowy tj. pompa, wtryski, regulatory ciśnienia, straciły swoją wydajność i modyfikacja bez jego wymiany nie jest możliwa. Podsumowując Chiptuning z LPG – NIE U NAS.

Czy wiek pojazdu ma znaczenie? Czy mój samochód nie jest „za stary” na chiptuning?

Dla nas największym znaczenie ma stan techniczny pojazdu a nie wiek, nie mniej jednak dbając o ciągły rozwój firmy, utrzymanie odpowiedniego poziomu miejsca oraz wykluczenie samochodów które z racji wieku / kręconych przebiegów według nas nie nadają się do modyfikacji wprowadziliśmy ograniczenie rocznikowe samochodów w których możemy wykonać chiptuning . Nie robimy chiptuningu w samochodach starszych niż 15 lat, czyli jeśli data prod. w dowodzie rejestracyjnym jest poniżej 2007r. odpuszczamy! Dlaczego przecież mój samochód to prawdziwa perełka po remoncie i turbo po regeneracji?? Świetnie, nie mniej jednak skupiamy się na samochodach świeżych tj. takich w których można umówić klienta na daną godzinę i zrealizować plan bez potrzeby straty czasu na poszukiwanie brakujących koni czy też niesprawnych podzespołów. Z doświadczenia wiemy że ponad 70% samochodów starszych niż 15 lat nie nadaje się do tuningu bez jego wcześniejszego serwisu. Z racji stażu i doświadczenia w branży dajemy sobie prawo do decyzji czy chcemy wykonać usługę dla danego klienta czy też nie.

Chcę zwiększyć moc. Jak muszę przygotować swój samochód?

Każdy pojazd który do nas trafia powinien być sprawny technicznie i za sprawność tą odpowiada właściciel pojazdu (osoba zlecająca chiptuning). Zlecając nam usługę chiptuningu samochód powinien być zatankowany przynajmniej do 1/2 poziomu zbiornika. W przypadku samochodów z silnikami wysokoprężnymi (diesel) nie ma znaczenia czy stosujemy Olej Napędowy z dodatkami np. Verva, Shell Racing, BP Ultimate itd. czy zwykły Olej Napędowy bez dodatków. W przypadku samochodów z zapłonem iskrowym (benzyna) prosimy o stosowane zalecanego paliwa przez producenta pojazdu. My rekomendujemy paliwo min. RON PB98 ze stacji Orlen. Przed modyfikacją zalecamy wymianę oleju, filtra powietrza i paliwa (jeśli występuje), w silnikach benzynowych dodatkowo prosimy o wymianę świec zapłonowych. Po modyfikacji zalecany przez nas Interwał Olejowy to max 10.000km. Oczywiście oczywistą sprawą jest ważne badanie techniczne oraz ubezpieczenie OC (nie dotyczy samochodów rajdowych których strojenie przebiega na terenie zamkniętego obiektu lub poza drogami publicznymi)

Co jeśli po przyjeździe do was okaże się że mój samochód nie nadaje się do chiptuningu?

Jeśli stwierdzimy że twój pojazd nie trzyma mocy seryjnej, lub jakieś parametry odstają od tych zadanych odstępujemy od modyfikacji. Nic na siłę! Odbierając od nas samochód otrzymasz informację co należy naprawić i jaką dotychczasową moc posiada. Jeśli zlecisz nam jego naprawę, po usprawnieniu przystąpimy ponownie do modyfikacji. W przypadku odstąpienia od modyfikacji maksymalny koszt to 200pln.

 

Czy mogę uczestniczyć z wami podczas tuningu mojego samochodu?

Dotychczas nie było to dla nas żadnym problemem, jednak z racji ciągle panujących restrykcji związanych z pandemią COVID-19 kontakt z klientem ograniczamy tylko i wyłącznie do przyjęcia i wydania samochodu po wykonanej usłudze, dlatego też na chwilę obecną nie ma możliwości uczestnictwa przy procesie modyfikacji.