CZYM JEST CHIPTUNING?

Chiptuning polega na zmodyfikowaniu oprogramowania elektronicznej jednostki sterującej (ECU), która odpowiada za działanie silnika w samochodzie. Dzięki temu mamy wpływ na jego kluczowe parametry, czyli dynamikę pracy, moment obrotowy oraz wykorzystywany zakres obrotów. Chiptuning pozwala w ten prosty sposób zwiększyć całkowitą moc naszego auta o od 5% do nawet 30% w stosunku do pierwotnych ustawień. Jest to możliwe, ponieważ fabrycznie przygotowywane pojazdy są pod tym względem celowo ograniczane, więc ta modyfikacja umożliwia jedynie skorzystanie z rezerw, które normalnie pozostają w pojeździe uśpione.

JAKIE OFERUJE KORZYŚCI?

Większa moc silnika przekłada się nie tylko na wyższą prędkość maksymalną, jaką możemy osiągnąć, ale też na poprawę przyspieszenia, które nieraz przydaje się również do uniknięcia niebezpiecznych sytuacji na drodze. Co ciekawe, modyfikacja silnika ma także wpływ na jego spalanie, lecz zamiast je podnosić, sprawia, że przy zachowaniu podobnego stylu jazdy jest ono mniejsze! Poza tym samochód po wprowadzeniu nowych ustawień nie wymaga specjalnej obsługi. Wystarczy, jeśli będziemy pamiętali o standardowych czynnościach eksploatacyjnych, takich, jak okresowa wymiana oleju, filtrów i tankowanie dobrego paliwa na sprawdzonych stacjach.

JAK PRZEBIEGA CHIPTUNING?



Chiptuning można przeprowadzić praktycznie w każdym samochodzie z silnikiem spalinowym,
niezależnie od marki, rocznika czy przebiegu. Warunkiem jest jednak jego dostateczna sprawność techniczna.




Dlatego pierwszym krokiem jest dokonanie diagnostyki komputerowej Twojego pojazdu. Po sprawdzeniu parametrów silnika takich jak ciśnienie doładowania, paliwa, itd. oraz obecność błędów możemy przejść do kolejnego punktu którym jest pomiar mocy seryjnej na naszej hamowni. Jeśli parametry pracy silnika oraz wykres mocy seryjnej jest zgodny z nastawami fabrycznymi producenta przechodzimy do operacji pobrania mapy ze sterownika silnika i jej modyfikacji.


DO KAŻDEGO SAMOCHODU PODCHODZIMY INDYWIDUALNIE!


Nie korzystamy z tzw. gotowców! Modyfikacja jest dopasowana pod konkretny samochód tak aby nie miała negatywnego wpływu na jego dalszą eksploatację. Zmodyfikowaną mapę do 99% pojazdów na rynku wgrywamy poprzez złącze diagnostyczne bez potrzebny otwierania sterownika co za tym idzie narażania go na uszkodzenie. Po serii prób każdy samochód testujemy w warunkach drogowych/autostradowych. Finalnie odbierasz samochód z wykresem potwierdzającym naszą pracę przed i po modyfikacji.

W swojej pracy przy strojeniu używamy sondy AFR Innovate, zaś klienci którzy chcą wiedzieć jak faktycznie Chiptuning ma wpływ na przyśpieszenie ich samochodu możemy dodatkowo wykonać pomiary przyśpieszenia 0-100km/h, 100-200km/h oraz 1/4 mili urządzeniem Driftbox Racelogic.

KTO MOŻE SKORZYSTAĆ Z CHIPTUNINGU?

Chiptuning to prosty sposób na poprawę osiągów każdego auta. Na pewno nie tylko prywatni kierowcy docenią dostęp do dodatkowej mocy silnika, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów związanych z eksploatacją pojazdu. Dlatego jest to również ciekawe rozwiązanie dla firm i przedsiębiorców, którzy w swojej działalności korzystają z samochodów. Im większa flota posiadanych pojazdów, tym poważniejsze mogą być oszczędności wydatków na paliwo.
Chiptuning jest więc wartą rozważenia inwestycją.

KIEDY ODMAWIAMY WYKONANIA USŁUGI CHIPTUNINGU?

Nie wykonujemy Chiptuningu w samochodach zasilanych instalacją LPG/CNG!
Są warsztaty które zajmują się tym na co dzień i mają odpowiednią wiedzę w zakresie strojenia „zagazowanych” samochodów.

Nie wykonujemy CHIPTUNINGU w samochodach niesprawnych technicznie!
Jeśli wiesz że twoje hamulce, zawieszenie, czy też osprzęt silnika nie jest w najlepszej kondycji oszczędź nam i sobie czasu i nerwów wykonaj odpowiednie naprawy i serwis przed planowanym podniesieniem mocy!

Nie wykonujemy CHIPTUNINGU w 90% samochodach z silnikiem wolnossącym niskich pojemności!
Dlaczego? Przyrosty są tak niskie że ciężko nam wykonać usługę modyfikacji gdzie przyrost będzie wynosił 5-10ps. Oczywiście jest cały szereg wyjątków gdzie CHIPTUNING małej benzyny bez turbo jest opłacalny i może podnieść moc nawet o kilka procent. Przykłady: VW Up! Z silnikiem 1.0, Mazda z silnikiem 2.0 SkyActiv 120ps, Mini Cooper z silnikiem 1.6, Ford Fiesta z silnikiem 1.25 itd. dlatego zawsze warto zapytać co jesteśmy w stanie zaoferować dla twojego samochodu!